zondag, juli 29, 2012

Photo Sunday: Stranger / Vreemdeling

Maar ook te vertalen als de vergrotende trap van vreemd: vreemder. Een aantal van mijn vrienden is radiozendamateur (dus met een machtiging en beslist geen piraten). Hoewel het beste mensen zijn blijf ik ze wat vreemd vinden: geven kapitalen uit en spenderen enorm veel tijd om een verbinding te krijgen die zo goed mogelijk zo ver mogelijk reikt. Ik bereik hetzelfde met mijn telefoon en/of internet, maar als ik dat zeg heb ík het niet goed begrepen en ben ik degene die raar doet.

Sommigen zijn echter nog vreemder. Zoals de man die in plaats van een mobieltje van een paar honderd gram rondtrekt met circa 50 kilo radioapparatuur op zijn rollator.


Some of my best friends are radio amateurs.They are nice folk, but I consider them rather strange: they spent a fortune and lots of time on getting the best possible connection over the longest possible distance. I get the same result a lot cheaper by using a telephone and/or the internet. But when I try to tell them that I am the one who does not understand it at all and is acting strange.

Some of them are even stranger. Like the guy who, instead of taking a mobile phone weighing no more then a couple of ounces is going everywhere wheeling around an approximately 100 pound transmitter.

Voor meer:
For more:
"

3 opmerkingen:

♫ Mel☺dy ♫ zei

Ach joh, een hobby is alleen maar te begrijpen voor iemand die die hobby deelt...

Enne beter dit dan elke avond laveloos de kroeg uitstrompelen en dan met zatte kont achter het stuur van een auto kruipen

smijling zei

een hobby hebben is leuk .

Henk van S tot S zei

Tja, handig die rollators.
Maar hierdoor valt er van het intrekken van de vergoeding hiervoor iets makkelijker te begrijpen ;-)